Zdrowie

Kanapka z jajkiem – pomysł na niebanalny posiłek

Kanapka z jajkiem może się wydawać pospolitym, mało ciekawym daniem, jedzonym przede wszystkim wówczas, gdy brakuje czasu na przygotowanie czegoś bardziej wyszukanego. Jednak taka opinia jest nie tylko niesprawiedliwa, ale po prostu błędna. W rzeczywistości ten prosty do przygotowania posiłek jest źródłem bezcennych dla Naszego zdrowia witamin i związków wspomagających funkcjonowanie organizmu. Jeżeli dodatkowo zdecydujemy się na wprowadzenie pewnych modyfikacji uzyskamy prawdziwe źródło witalności…

Zamieniając kromkę zwykłego, białego pieczywa na jego nieco ciemniejszy, razowy odpowiednik fundujemy sobie porcję cennych składników. Zawiera ono dużo cynku, żelaza i magnezu, jest też bogatym źródłem błonnika oraz odznacza się zdecydowanie niższym indeksem glikemicznym, co oznacza, że zaspokaja głód na dłużej.

Wykorzystanie odrobiny masła nie tylko zdecydowanie poprawi smak posiłku, ale także dostarczy duże ilości witaminy A, w jej najłatwiej przyswajalnej formie, niezbędnej do właściwej pracy tarczycy i nadnerczy oraz lecytynę, wspomagającą procesy metabolizmu cholesterolu.

Samo jajko natomiast prócz witamin ma też cholinę, stymulującą rozwój mózgu, a także pracę wątroby i nerek – z racji tego, że Nasz organizm nie potrafi jej samodzielnie wytwarzać, a jest ona niezbędna do prawidłowego działania organizmu, musimy ją dostarczać z pożywieniem. Chronią one ponadto przed wieloma chorobami oczu i są doskonałym źródłem białka. Co prawda mają też sporo cholesterolu, jednak nie należy się go bać – ten w ich składzie nie podnosi jego poziomu u większości ludzi, a u pozostałych (ok. 1/3 populacji) w sposób nieznaczny, dlatego nie warto rezygnować z dobroczynnych właściwości tego niedocenianego przysmaku, zdecydowanie przeważających nad wadami.

Jeżeli całość zwieńczymy kilkoma plasterkami ogórka, pomidora, rzodkiewki lub innego ulubionego warzywa uzupełnimy i tak cenny dietetycznie pokarm w jeszcze więcej cennych składników, przy symbolicznej ilości spożywanych kalorii. Zdrowo i pożywnie – smacznego!

Redaktor

Dodaj komentarz

Kliknij, aby opublikować komentarz