Zdrowie

Korzyści z przyjmowania BCAA

Osoby uprawiające sport powinny wiedzieć, że BCAA są podstawowym zestawem białek, których organizm potrzebuje podczas treningu. Dobre BCAA to nic innego jak zestaw trzech aminokwasów, czyli leucyny, waliny i izoleucyny, które można znaleźć w wielu popularnych suplementach diety dla sportowców. Może być używany nie tylko przez profesjonalistów. Najlepsze BCAA będzie sprzymierzeńcem na drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Preparaty aminokwasów mogą być z powodzeniem stosowane zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn.

Wpływ na organizm człowieka

Warto wiedzieć, że każdy aminokwas, z którego produkowane są BCAA, odgrywa inną, ale równie ważną rolę w organizmie człowieka. Leucyna pomaga schudnąć, dzięki czemu podczas ćwiczeń komórki czerpią energię z istniejących zapasów. Inny aminokwas, walina, nie tylko wpływa na rozwój mięśni, ale również ma udowodniony wpływ na regenerację organizmu po wysiłku fizycznym. Wzmacnia układ nerwowy, chroni przed zmęczeniem i stresem. Izoleucyna odgrywa ważną rolę w regeneracji tkanek i dlatego jest szeroko stosowana nie tylko w treningu, ale także w złamaniach i urazach. Izoleucyna przyspiesza gojenie się ran, poprawia kondycję skóry, włosów i paznokci oraz pomaga w walce z chorobami.

Prawidłowe dawkowanie BCAA

Specjaliści od żywienia i profesjonalni trenerzy są zgodni co do tego, że suplementy diety zawierające aminokwasy powinny być przyjmowane raz dziennie, aby organizm lepiej wspierał wysiłek fizyczny. Dobre BCAA przyjmowane zgodnie z zaleceniami nie stwarza jednak absolutnie żadnych problemów zdrowotnych. Dawka dobowa wynosi 1 g na 10 kg masy ciała i nie należy jej przekraczać, ponieważ nadmiar może jednak powodować trudne wchłanianie innych aminokwasów.

Tagi