Ciekawostki

Chatboty w marketingu

Ta generacja ucieleśnia rewolucję technologiczną. Teraz, gdy jesteśmy w erze zmian, na pewno słyszałeś, że Boty lub Chatboty są drogą do sukcesu firmy. Niektórzy właściciele firm lub menedżerowie ds. Marketingu mogą zapytać, czy Chatboty powinny zostać włączone do strategii marketingowej firmy. Odpowiadając na to musimy zastanowić się jaki jest nasz główny cel strategii, w jaki sposób przyniesie korzyści naszym obecnym lub potencjalnym klientom, co pomoże nam najlepiej osiągnąć główny cel i dostosować go do naszej obecnej strategii. Sprawdź: Marketing usług medycznych

Chatbot to program komputerowy, który może wykonywać zautomatyzowane zadania i jest oparty na sztucznej inteligencji. Chatboty mogą pomóc w odpowiadaniu na prośby klientów. Te bardziej zaawansowane umożliwiają nawet personalizację odpowiedzi. Większość jest jednak w podstawowy sposób zaprogramowana do określonego celu. Na przykład – firmy wykorzystują je obecnie, aby odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania, zarówno aktualne, jak i potencjalne.

Zasadniczo istnieją dwa typy Chatbotów, jeden oparty na wcześniej zaprogramowanych konkretnych poleceniach i drugi, który jest mocno oparty na sztucznej inteligencji. Na przykład – bardziej zaawansowana funkcja byłaby wtedy, gdy klient szuka określonego produktu i nie może go znaleźć. Na stronie internetowej można włączyć opcję, w której klient przekaże botowi dokładnie, czego szuka, w zamian bot natychmiast znajduje produkt i wyśle do niego link.

Chatboty pozwalają nam błyskawicznie reagować na zapytania klientów, a dodatkowo zapewniają 24-godzinną obsługę. Odpowiada to wymaganiom klientów, którzy oczekują od nas jak najszybszej reakcji na ich zapytanie. Badania wykazują, że klienci rezygnują z produktu/usługi, kiedy nie mogą w błyskawiczny sposób otrzymać odpowiedzi na jego temat.